احمد غوث زلمی را رها کنيد!
عبدالمجيد اسکندری عبدالمجيد اسکندری

 

( يادداشتی عنوانی مراجع قضايي و رهبری اداری کشور )

 

 

حدود دو سال ميشود که احمد غوث زلمی ژورناليست شناخته شدهء کشور به دليل چاپ قرآن مجيد بزبان فارسی در زندان بسر ميبرد. قرار معلوم محکمهء ابتدايی وی را به اشد مجازات و محکمه مرافعه نيز او را به بيست سال حبس محکوم کرده است.

 

من درين مورد که آيا نشر قرآن مجيد بزبانها والفبای ديگر به جز از زبان والفبای عربی مجاز است يا خير از نگاه شرعی چيز زيادی نميدانم و نميخواهم درين مورد بحث و تبصره کنم،ولی اينرا بخوبی ميدانم که همين اکنون در اکثر کشورهای اروپايی ترجمهء برخی ازآيه های قرآن کريم و دساتیراسلامی جهت استفاده مردمانيکه به زبان و الفبای عربی بلديت ندارند بدون متن عربی آن موجود است و مسلمانان مقيم اروپا بخصوص جوانان و نو جوانان مسلمان مقيم اروپا ازآنها استفاده خوبی ميکنند. قابل ياد اوری است که اين جزوه ها از طرف مراجع معتبر اسلامی مقيم اروپا طبع و نشر گرديده اند.

 

کتب تاريخ نيز حکايت از آن دارند که سلمان پارسی يکی از نزديکترين ياران پيامبر بزرگ اسلام محمد(ص) برای هم ميهنان فارسی گوی خود ترجمهء قران مجيد را به زبان فارسی تدريس ميکرد و در بخارا نيز در اوايل اسلام مردم نماز را بزبان خود ( فارسی- دری) ادا ميکردند.

 

*******

 

من سالهای زيادی است که آقای غوث زلمی را ميشناسم. شايد در شخصيت او نکات ضعف فراوانی  مثل هر آدميزاد ديگر وجود داشته باشد، ولی هيچ شک و ترديدی در اسلاميت و دينداری او و خانوادهء محترم اش وجود ندارد.

 

 اسلام دين خشونت و انتقام نيست، بلکه دين تحمل و بخشايش است. هر انسان در زندگی خود خطا ميکند ولی دروازهء رحمت حق هميشه بروی بندگانش باز است. شايد آقای غوث زلمی با نشر قرآن مجيد بزبان فارسی بدون متن اصلی عربی آن مرتکب اشتباهی شده است؛ اگر چندی معلوم است که او اين اقدام را از نهايت خلوص نيت و دينداری انجام داده است نه غير از آن. ولی با آنهم ما همه شاهديم که که موصوف در جريان محاکمهء علنی خود در شهر کابل بر اشتباه خود اعتراف کرد و با بر زبان آوردن کلمهء شهادت از محاکم کشور طالب عفو گرديد.

 فکر ميکنم ديگر هيچ جايی باقی نميماند که او محکوم شناخته شود. مراجع عدلی کشور نبايد پرابلمهای سياسی کشور را در امور دينی دخيل سازند و بخاطر ملاحظات سياسی انسان مومن و مسلماني را به چنين جزای سنگين محکوم و خانوادهء او را از نان آور خود محروم سازند.

 

با ذکر عرايض فوق از مراجع محترم قضايی و رهبری کشور تقضی داريم تا بر قضيهء احمد غوث زلمی تجديد نظر نموده و او را مورد عفو قرار دهند.

 

بـــــــا احتــــــرام

عبدالمجيد اسکندری

شهر ليستر – انگلستان

اکتبر سال  2009


November 25th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها